آموزش پخش و توقف صدا در دوری و نزدیکی به آبجکت در گیم میکر

در این آموزش یاد می گیرید که در گیم میکر وقتی آبجکتی به آبجکت دیگه نزدیک شد صدای موردنظرتون پخش بشه و اگه دور شد اون صدا قطع بشه. این آموزش برای بازی های در روم های طولانی بسیار کاربردی است.2

3وقتی به آبجکت Alarm Event رو دادید، این کد رو بهش بدید. حتما توجه داشته باشین که در کد زیر به جای sound0 اسم صدای مورد نظرتون رو بنویسید. مثلا اگه صدای شما sound1 بود به جای sound0 بنویسید sound1 یا اگه sound0 بود همین بزارین باشه. هر اسمی مسلما می تونه باشه. ققط باید دقت داشته باشین که کد زیر درست استفاده بشه و دچار مشکل نشه.

if soundplay=1
{
sound_play(sound0)
alarm[0]=35
}

4

وقتی به آبجکت Step Event رو دادید، این کد رو بهش بدید. حتما توجه داشته باشین که در کد زیر به جای player اسم آبجکت مورد نظرتون رو بنویسید. یعنی اسم آبجکتی رو بزارید که باید به آبجکت مورد نظر نزدیک بشه. مثلا اگه آبجکت شما object0 بود به جای player بنویسید object0. هر اسمی مسلما می تونه باشه. ققط باید دقت داشته باشین که کد زیر درست استفاده بشه و دچار مشکل نشه. یه نکته ی دیگه اینه که بزرگ یا کوچک بودن حروف مهمن و اگه بزرگ و کوچیک بودن حروف رعایت نشه دچار مشکل می شه. پس مثلا کلمه ی player با Player در کد متفاوته و بستگی به اسم آبجکت شما داره. فاصله ای که می خواین صدا پخش و متوقف بشه رو می تونید به جای 300 تغییر بدین. اگه با کد زیر کار کنید چیزای زیادی یاد می گیرید و همه چی دستتون میاد.

if distance_to_object(player)>300
{
soundplay=0
}
if distance_to_object(player)<300 and soundplay=0
{
sound_play(sound0)
alarm[0]=35
soundplay=1
}

6

اگه می خواین صفحه رو Full Screen کنید از اینجا می تونید انجام بدین. Global Game Setting رو بزنید. همون بخش اول یعنی graphics. در هر روم تو قسمت settings می تونید طول و عرض روم رو مشخص کنید و full screen واقعی بشه. 768*1360

آموزش پخش و توقف صدا در دوری و نزدیکی به آبجکت در گیم میکر

کامنت ها

لطفا اگر سوالی نامرتبط با این مطلب دارید، از تب «پرسیدن سوال» استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا اگر سوالی خارج از موضوع این مطلب دارید آن را در فروم مطرح کنید.

<