معرفی Google Backup and sync: آموزش Sync کردن PC و گوگل درایو

گوگل به منظور اینکه همه از اطلاعات مهم خود Backup داشته باشند ابزاری جدید برای کاربران ویندوز و مک عرضه کرده است که Backup and Sync نامیده می شود. یک ابزار سریع و موثر در ذخیره اطلاعات در فضای ابری میباشد.با ما همراه باشید.

Backup and Sync جایگزین گوگل درایو و آپلودر عکس گوگل می شود.

قبل از اینکه به آموزش و Sync بپردازیم. اول کمی با با این ابزار آشنا شویم. اگر با گوگل زیاد کار می کنید پس حتما با وجود گوگل درایو و آپلودر عکس گوگل آشنا هستید. این ابزار حالا تبدیل به یکی شده به نام Backup and Sync که کار هر دو آنها را انجام می دهد. بنابراین شما می توانید تمامی فایلها ، عکس ، ویدیو و… را می توانید از یک نرم افزار کنترل کنید.

گوگل درایو بخش اصلی این نرم افزار Backup and Sync می باشد. اگه تا بحال از گوگل درایو استفاده نکردید بگذارید کمی توضیحات در مورد این ابزار بدهم. با گوگل درایو شما قادر خواهید بود تمامی اطلاعات مهم و هر چیزی را که میخواهید وارد فضای ابری گوگل کرده و در هر سیستم دیگری که میخواهید داشته باشید.

فقط اسناد (فایل های ورد- پی دی اف و…) قابلیت دانلود و استفاده آفلاین را دارا نیستند.

حالا برای Sync کردن و دسترسی به اطلاعات فضای ابری د رسیستم های دیگر باید اقدامات زیر را انجام دهید.

دانلود ابزار Backup and Sync

طبیعتا اولین اقدام دانلود این ابزار است. اگر از قبل گوگل روی سیستم موجود است نگران نباشید و با دانلود ، ورژن جدید جایگزین می شود.

بعد از دانلود شما فقط باید فایل نصبی را اجرا کنید بعد از نصب از شما خواسته می شود قبل از استفاده از نرم افزار باید سیستم خود را Restart کنید.

اگر از قبل گوگل درایو روی سیستم خود نصب کرده اید بلافاصله به اکانت شما وارد می شود. اکر نصب نکردید باید وارد حساب کاربری خود شوید. تصویری از کاربردهای نرم افزار نمایش داده می شود روی Got it کلیک کنید.

انتخاب پوشه برای Sync

ابزار Backup and Sync از 2 بخش اصلی تشکیل شده است:
1 گوگل درایو : این بخش دقیقا مثل گوگل درایو اصلی عمل می نماید. شما فایلهای مورد نظر که میخواهید به فضای ابری گوگل درایو رفته را انتخاب می کنید سپس فایلها به گوگل درایو خواهند رفت.
2 My Computer: این بخش جدیدی می باشد و اجازه می دهد که شما فایل هایی بین کامپیوتر و گوگل درایو به اشتراک گذاشته بدون آنکه فایلها را به پوشه گوگل درایو بروند. این فایلها در بخش جدا از پوشه گوگل درایو قرار می گیرند.
خب با بخش گوگل درایو شروع میکنیم که بسیار ساده می باشد. برای کسانی که قبلا با گوگل درایو کار کرده اند آشنا به نظر میرسد.

شما در این بخش ویژگی مخصوصی را دارا هستید:
Sync گوگل درایو با این کامپیوتر: از این ویژگی زمانی استفاده کنید که می خواهید Sync را برای کامپیوتر فعال/غیر فعال کنید.
Sync همه چیز در گوگل درایو: تمامی اطلاعات در گوگل درایو با کامپیوتر Sync خواهد شد.
Sync انتخابی: به شما اجازه می دهد که فقط برخی از پوشه ها که شما میخواهید با کامپیوتر Sync شود.

انتخاب پوشه های دیگر برای Sync

حالا به بخش My Computer می رویم جایی که شما می توانید پوشه های دیگری در کامپیوتر برای Sync انتخاب کنید. انتخابهای کمی در این قسمت وجود دارد : دسکتاپ ، Documents و تصاویر. که شما به راحتی میتوانید تیک هر کدام از آنها را که می خواهید انتخاب کنید و به راحتی با گوگل درایو Sync خواهد شد.

ولی اگر شما می خواهید فقط یک فایل خاص را انتخاب کنید و Sync نمایید باید از گزینه Choose Folder که در زیر مشخص شده است استفاده کنید.

نکته: فایلهایی که بیرون از گوگل درایو Sync می کنیددر داخل درایو کنار بقیه فایلها نمایش داده نمی شود. برای دسترسی به این فایلها باید به اینجا بروید و برروی My Computers در منوی سمت چپ کلیک کنید. این ویژگی همینطور در نرم افزار گوگل درایو برایموبالی موجود می باشد.

اگر شما می خواهید که فایل شما در گوگل درایو به نمایش گذاشته شود باید از راه قدیمی این کار را انجام دهید و فایل مورد نظر را در پوشه گوگل درایو در کامپیوتر بریزید.

تنظیمات آپلود عکس

در زیر Folder Options در بخش My Computer شما می توانید انتخاب کنید که نحوه بکاپ عکسهای شما به چه صورت باشد. در صورتی که کیفیت اورجینال را انتخاب کردید این ویژگی در درایو شما فضا اشغال میکند ولی اگر کیفیت بالا را انتخاب کنید آپلود عکسها فضایی از گوگل درایو شما را اشغال نخواهد کرد.

همچینین شما می توانید تنظیماتی را برای پاک کردن فایلها انتخاب کنید. که آیا از همه جا پاک شود یا نشود یا هر بار از من سوال کند. که به صورت پیشفرض گزینه سوم که سوال کند تنظیم شده است.

در آخر شما می توانید تیک آخرین گزینه بخش Google Photos را بزنید که به صورت اتوماتیک اگر عکس جدیدی اضافه شود به Google Photos آپلود شود. در پایین صفحه هم یک ویژگی می باشد که اگر تمایل دارید فلش یا دوربین خود را به کامپیوتر وصل کنید سپس به صورت اتوماتیک عکسها آپلود شوند.

چند نکته در مورد Backup and Sync

  • شما می توانید نام My Computer را تغییر دهید.
  • شما می توانید فضای درایو خود را افزایش داده یا از طریق تنظیمات اکانت خود را قطع نمایید.
  • ابزار Backup and Sync درون کامپیوتر شما در قسمت System Tray زندگی میکند تا زمانی که در حال اجرا باشد. برای دسترسی به تنظیمات می توانید روی گوگل درایو کلیک کرده سپس در گوشه سمت راست بالا روی 3 نقطه عمودی کلیک کنید و به Preferences بروید.

مطالب مرتبط

نحوه ساخت پوشه غیر قابل حذف در ویندوز بدون هیچ برنامه ای

از بین بردن ویروس Shortcut به صورت دائمی از روی فلش

هک Time Trial هر برنامه ای و استفاده نامحدود از آن در ویندوز

نحوه نمایش ثانیه در ساعت تسکبار ویندوز 10

آموزش امنیت و نگهداری در ویندوز 10

چگونه از تاریخچه وصل شدن کامپیوترمان به وای فای های مختلف در ویندوز 10 مطلع شویم؟

معرفی Google Backup and sync: آموزش Sync کردن PC و گوگل درایو

محتوای مطلب

کامنت ها

لطفا اگر سوالی نامرتبط با این مطلب دارید، از تب «پرسیدن سوال» استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

<