اولویت(عمق) نمایش آبجکت ها در گیم میکر

این مطلب از سایت قدیمی منتقل شده و ممکن است اشکالات زیادی دشته باشد. لطفا در صورت مشاهده ی هر گونه ایراد، گزارش دهید

در این آموزش می خوایم آموزش بدیم که وقتی دو آبجکت در یک مکان قرار گرفتند اولویت نمایش با کدوم باشه. یعنی عمق نمایش کدوم کمتر و کدوم بیشتر باشه.

این مشکل خیلی از افراد مبتدی در گیم میکر هست که حلش خیلی آسونه.depth-sketch

21. برای مثال ما هواپیما و شتر را در نظر گرفته ایم. مسلما اولویت نمایش با هواپیماست و شتر در زیر هواپیما که دورتر است قرار میگیرد.

در آبجکت موردنظر که اینجا هواپیماست در کادر Depth که به معنی عمق هست عدد کوچکتر از شتر قرار میدیم. depth رو 1- قرار میدیم.

32. می رسیم به شتر که باید در زیر هواپیما نمایش داده شود. عدد depth شتر رو بزرگتر از عدد depth هواپیما که 1- بود قرار میدیم. برای مثال 0 میزاریم که بزرگتر از 1- هست.

43. حالا در بازی مشاهده می کنید که هواپیما بالای سر شتر قرار گرفت و اگر اعداد depth برعکس بود هواپیما زیر شتر قرار میگرفت.

 

نتیجه گیری مهم:

اگر می خواهیم آبجکتی روی آبجکت دیگر(در اولویت نمایش) باشد باید عدد depth آن کوچکتر از آبجکت دیگر باشد.

 

 

مطالب مرتبط

آموزش کد سیستم های عامل در گیم میکر

آموزش ایجاد نوار سلامتی در Game Maker

آموزش ExtremePhysics در گیم میکر به صورت پیشرفته

آموزش کار با Registry در گیم میکر

آموزش ساختمان داده ها در Game Maker (قسمت دوم)

آموزش ساختمان داده ها در Game Maker (قسمت اول)

اولویت(عمق) نمایش آبجکت ها در گیم میکر

محتوای مطلب

کامنت ها

لطفا اگر سوالی نامرتبط با این مطلب دارید، از تب «پرسیدن سوال» استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

<