آموزش نحوه ایجاد داشبورد مشتری در وردپرس

سلام خدمت شما دوستان با شما هستم با  آموزش نحوه ایجاد داشبورد مشتری در وردپرس
با ای تاتس همراه باشید 🙂

قدم اول: مخفی کردن منوهای مدیریت غیر ضروری

وقتی  یک وب سایت برای مشتریان شما ایجاد می شود، ممکن است از پلاگین های مختلف وردپرس و انواع پست های سفارشی، سازندگان صفحه وردپرس و سایر ابزار ها را استفاده کنند.بسیاری از این ابزارها آیتم های منو خود را در نوار مدیریت WordPress اضافه می کنند، ویجت های سفارشی را در داشبورد مدیریت ایجاد می کنند و لینک ها را در نوار ابزار اضافه می کنند.
نتیجه نهایی به نظر کمی برای یک مشتری که هرگز از وردپرس استفاده نکرده است سخت است ، این موارد اضافی باعث می شود که داشبورد پیچیده تر از آن باشد که نیاز دارد .

WordPress dashboard

شروع به ایجاد یک داشبورد سرویس گیرنده با مرتب کردن وردپرس  می کنیم.

برای انجام این کار باید پلاگین Adminimize را نصب و فعال کنیم.
پس از فعال سازی پلاگین مورد نظر ، ما نیاز داریم  برویم به صفحه تنظیمات »مدیریت صفحه برای پیکربندی این افزونه.

Adminimize settings

ما بخش های مدیریتی مختلف را که در صفحه تنظیمات وجود دارد را می بینیم. با کلیک کردن  بر روی یک بخش آن را گسترش میدهیم گزینه های مربوط به آن بخش را میتوانیم ببینیم

Settings for a section in Adminimize

ما می توانیم هر موردی که در زیر بخش مورد نظر  برای نقش های مختلف کاربر گفته شده است را نشان یا پنهان کنیم،قبل از مخفی کردن آن ها هر مورد را با دقت بررسی کنید، زیرا ممکن است توانایی مشتری شما برای استفاده از وب سایت  را تحت تاثیر قرار دهد.

قدم دوم: برچسب سفید در داشبورد وردپرس

پلاگین Adminimize گزینه های زیادی برای کنترل ظاهرdashboard وردپرس را کنترل می کند. با این حال،  گزینه هایی برای پنهان کردن نام تجاری وردپرس و برچسب سفید در قسمت مدیریت ندارد.

برچسب سفید شامل جایگزینی آرم وردپرس با آرم سفارشی، تغییر پانل سمت مدیریت، نشان دادن یا مخفی کردن آیتم ها از منوها و موارد دیگر است …

اول، شما باید پلاگین CMS White Label را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، به تنظیمات صفحه CMS White Label بروید تا تنظیمات پلاگین را تنظیم کنید…

White Label CMS settings

صفحه تنظیمات به بخش های مختلف تقسیم می شود،شما می توانید بر روی یک قسمت کلیک کنید تا گسترش یابد و تنظیمات آن را مشاهده کنید.

برخی از گزینه ها در افزونه Adminimize موجود است. اگر قبلا این گزینه ها را پنهان کرده اید، می توانید آنها را رد کنید.

قدم سوم: تغیر ظاهر داشبورد وردپرس

وردپرس برای رنگ بندی داشبورد شخصی مدیریت رنگ ها کمی را قرار داده است ، شما می توانید یک طرح رنگی به عنوان پیش فرض برای کاربران جدید تنظیم کنید. شما می توانید همچنین  طرح رنگ سفارشی خود را ایجاد کنید.

Admin color schemer

تم های مدیریت وردپرس را امتحان کنید این تم ها به عنوان پلاگین هایی هستند که می توانید آنها را نصب کنید تا ظاهر ناحیه مدیریت وردپرس خود را تغییر دهید.

WordPress admin theme

قدم چهارم: اضافه کردن منابع مفید به داشبورد مشتری

هنگام ارائه پروژه به مشتریان، متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها سوالات مشابهی دارند مثل  اضافه کردن بخش کمک یا منابع در داشبورد، سرویس دهنده میتواند به شما در پاسخ دادن به این سوالات کمک کند و زمان صرف شده برای ارائه پشتیبانی را ذخیره کنید.

بهترین راه برای اضافه کردن بخش کمک وردپرس،نصب و فعال کردن افزونه راهنما WP است. پس از فعال شدن، افزونه یک آیتم  یا منوی جدید «انتشارات راهنما» را در نوار مدیریت WordPress اضافه می کندکه با کلیک بر روی آن، شما را به صفحه تنظیمات می برد.

Publishing help

این ناحیه خالی است زیرا شما هنوز هیچ منابع کمکی ایجاد نکرده اید. جلو بروید و بر روی دکمه “اضافه کردن جدید” کلیک کنید تا یک راهنما ایجاد شود.

در صفحه بعد، شما می توانید سند کمک خود را ایجاد کنید همانطور که یک پست یا صفحه وردپرس را ایجاد می کنید.

New help document

راهنما WP از نوع پست سفارشی برای اسناد استفاده می کند و سلسله مراتبی مانند صفحات دارد. شما می توانید اسناد والدین و کودک را برای سازماندهی آنها ایجاد کنید.

Managing docs

شما همچنین می توانید اسناد را از یک سایت وردپرسی دیگر همگام کنید. این به شما اجازه می دهد که از اسناد مشابه برای تمام پروژه های مشتری را استفاده کنید.

قدم پنجم: ایجاد ابزارک سفارشی برای داشبورد وردپرس

ویجت داشبورد اولین چیزی است که کاربران هنگام ورود به ناحیه مدیریت وردپرس می بینند. این بهترین مکان برای نشان دادن مشتریان خود به سمت راست ، با اضافه کردن ویجت های داشبورد سفارشی است.

در اینجا یک کد ویجت ساده است که می توانید به عنوان نقطه شروع  از ان استفاده کنید.

شما باید این کد را در فایل functions.php تم یا در یک افزونه خاص سایت اضافه کنید.

 

دریافت کد ها

فراموش نکنید قسمت مطالب را با پیام خود تغییر دهید. شما می توانید از HTML ساده برای قالب بندی و یک ظاهر طراحی استفاده کنید.

در اینجا چیزی است که در وب سایت آزمایشی ما اتفاق افتاده است .

Custom dashboard widget

 امیدوارم که این مقاله به شما کمک کرده باشه تا نحوه ایجاد داشبورد برای مشتری را در WordPress یاد بگیرید

مطالب مرتبط

ترفندهای جستجو در گوگل

تبدیل PDF و عکس به Word بدون نرم افزار!

تشخیص فونت به کار رفته در سایت ها

آموزش انتخاب تم و نوشتن مطلب وردپرس + برخی اصطلاحات + رمز سودآوری از سایت!

آموزش ساخت وبسایت در کمتر از 20 دقیقه!

آموزش نصب و فعالسازی IDM

آموزش نحوه ایجاد داشبورد مشتری در وردپرس

محتوای مطلب

کامنت ها

لطفا اگر سوالی نامرتبط با این مطلب دارید، از تب «پرسیدن سوال» استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.