آموزش ساخت تیرکمان سنگ انداز در گیم میکر

این مطلب از سایت قدیمی منتقل شده و ممکن است اشکالات زیادی دشته باشد. لطفا در صورت مشاهده ی هر گونه ایراد، گزارش دهید

در این آموزش جالب از سایت ای تاتس میخوام نحوه ی ساخت یک تیرکمان سنگ انداز در گیم میکر رو آموزش بدم. در این آموزش از اکشن های گیم میکر استفاده نکردیم چون ساخت این کار با اکشن های گیم میکر کاری سخت و زمان بر است. با ما همراه باشید 🙂1

  1. اسپرایت تیرکمان را آماده می کنیم. سعی کنید برای طبیعی تر جلوه دادن نشانگان ماوس رو تغییر بدید مثل چیزی که در عکس بالا می بینید.2
  2. مسلما اسپرایت ما باید متحرک باشه. یعنی برای قدرت های مختلف کشیدن کمان باید اسپرایت های مختلفی داشته باشیم. شما هم اگه زیاد با کدنویسی آشنا نیستید بهتره تعداد اسپرایت تیرکمانتون با بالا برابر باشه یعنی 6 تا.3
  3. این اسپرایت هدف گیری است. گزینه ی center رو هم بزنید. تا هدف اصلی در وسط قرار بگیره.4
  4. آبجکت سنگ رو ایجاد می کنیم. Create Event می دهیم و کد زیر را به همین اونت میدهیم:
    vspeed = global.stone_speed;

    5

  5. آبجکت کمان را ایجاد می کنیم. کد زیر را به کریت اونت می دهیم:
    image_speed = 0;
    y_start = y;
    global.stone_speed = -7;

    در قسمت step event کد زیر را می دهیم:

    x=mouse_x;
    speed = 20;

    در قسمت glob left button کد زیر را می دهیم:

    {
        if(mouse_y > y_start+10){
            image_index  = 1;
        }
        if(mouse_y >= y_start+20){
            image_index  = 2;
        }
        if(mouse_y >= y_start+30){
            image_index  = 3;
        }
        if(mouse_y >= y_start+40){
            image_index  = 4;
        }
        if(mouse_y >= y_start+50){
            image_index  = 5;
        }
    
        
    }

    در قسمت glob left pressed کد زیر را می دهیم:

    y_start = mouse_y;

    در قسمت glob left released کد زیر را می دهیم:

    switch (image_index)
    {
        case 5: {global.stone_speed = -12;  instance_create(x,y-5,object0);}; break;
        case 4: {global.stone_speed = -10;  instance_create(x,y-11,object0);}; break;
        case 3: {global.stone_speed = -7;   instance_create(x,y-15,object0);}; break;
        case 2: {global.stone_speed = -6;   instance_create(x,y-20,object0);}; break;
    }
     image_index = 0;

    6

  6. آبجکت نشونه یا همون هدف را ایجاد می کنیم و مانند شکل بالا کریت اونت با کد زیر می دهیم:
    window_set_cursor(cr_none);

    در قسمت step event کد زیر را می دهیم:

    x = mouse_x;
    y = mouse_y ;

    7

  7. آبجکت ها را وارد روم می کنیم. سعی کنید مانند شکل باشد.

    capture1

  8. نتیجه ی کار:

    حالا می تونیم با کشیدن کمان در قدرت های مختلف سنگ پرتاب کنیم. حتما توجه داشته باشید که به راحتی می تونید کد ها رو ویرایش کنید. می تونید سرعت،قدرت،ماوس،سنگ و… رو تغییر بدید. حرف آخر این که اسم آبجکت هاتون با کد همخوانی داشته باشند.

آموزش ساخت تیرکمان سنگ انداز در گیم میکر

کامنت ها

لطفا اگر سوالی نامرتبط با این مطلب دارید، از تب «پرسیدن سوال» استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

<