آموزش ساخت تانک در گیم میکر

این مطلب از سایت قدیمی منتقل شده و ممکن است اشکالات زیادی دشته باشد. لطفا در صورت مشاهده ی هر گونه ایراد، گزارش دهید

در این آموزش از سایت ای تاتس قصد داریم روش ساخت آبجکت تانک رو در گیم میکر به شما آموزش بدیم. توجه داشته باشید که این آموزش پایه و اساسی هست برای بازی های پیشرفته تر و حرفه ای تر.1

  1. اسپرایت تانک رو به صورت متحرک ساختیم تا در زمان حرکت کردن طبیعی تر باشه و زنجیر هاش بچرخه. توجه داشته باشید که قسمت مسلسل رو قرار ندادیم تا بتونیم به صورت جداگانه برای اون قسمت آبجکت مخصوصی طراحی کنیم تا اون قسمت بتونه در حالت 360 درجه بچرخه. در ضمن گزینه ی Center رو هم اگه بزنید. ولی زدن center بستگی به اندازه ی عکس و کد شما داره. پس با تغییر نشان در عکس می تونید اشکالات رو برطرف کنید.2

2. این هم اسپرایت مسلسل که به صورت جداگانه با خود تانک طراحی و اجرا میشه.3

3. این هم اسپرایت گلوله ی تانک.4

4. مطابق شکل ایونت های بالا رو وارد می کنیم و طبق ایونت ها و کد های زیر این آبجکت رو می سازیم:

Create Event می دهیم و کد زیر را وارد می کنیم: (می تونید اعداد رو تغییر بدید تا سرعت و… تغییر کنه)

MyGun = instance_create(x, y, obj_Gun);
RotationRate = 5;
MoveSpeed = 5;

Step Event میدیم و کد زیر رو وارد می کنیم:

MyGun.x = x;
MyGun.y = y;
if(keyboard_check(vk_up))
    image_speed = 0.5;
else if(keyboard_check(vk_down))
    image_speed = -0.5;
else
    image_speed = 0;
MyGun.image_angle = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y);

برای کیبورد چپ:

image_angle += RotationRate;

برای کیبورد بالا:

x+= cos(degtorad(image_angle)) * MoveSpeed;
y-= sin(degtorad(image_angle)) * MoveSpeed;

برای کیبورد راست:

image_angle -= RotationRate;

برای کیبورد پایین:

x-= cos(degtorad(image_angle)) * MoveSpeed;
y+= sin(degtorad(image_angle)) * MoveSpeed;

حتما توجه داشته باشید که اسم آبجکت ها رو هماهنگ با کد ها وارد کنید تا بازی خطا نده.

5

5. برای ساخت آبجکت مسلسل تانک ابتدا Create Event می دهیم و کد زیر را وارد می کنیم:

ShotRate = room_speed/4;
ShotSpeed = 15;
CanShot = false;
alarm[0] = ShotRate;

Alarm Event می دهیم با کد زیر:

CanShot = true;

کیبورد space با کد زیر:

if(CanShot)
{
    CanShot = false;
    var NewBullet;
    NewBullet = instance_create(x + cos(degtorad(image_angle)) * sprite_width / 2, y - sin(degtorad(image_angle)) * sprite_height / 2, obj_Bullet);
    NewBullet.image_angle = image_angle;
    NewBullet.direction = image_angle;
    NewBullet.speed = ShotSpeed;
    alarm[0] = ShotRate;
}

 

glob left button با کد زیر:

if(CanShot)
{
    CanShot = false;
    var NewBullet;
    NewBullet = instance_create(x + cos(degtorad(image_angle)) * sprite_width / 2, y - sin(degtorad(image_angle)) * sprite_height / 2, obj_Bullet);
    NewBullet.image_angle = image_angle;
    NewBullet.direction = image_angle;
    NewBullet.speed = ShotSpeed;
    alarm[0] = ShotRate;
}

6

6. آبجکت گلوله را می سازیم ولی چیزی در آن وارد نکردیم. 🙂7

7. نتیجه ی کار:

تانک می تونه حرکت کنه و زنجیر هاش هم در حین حرکت می چرخه. مسلسل هم به صورت 360 درجه یعنی در تمام زوایا در فاصله ی زمانی معین می تونه شلیک کنه.

آموزش ساخت تانک در گیم میکر

کامنت ها

یک پاسخ به “آموزش ساخت تانک در گیم میکر”

لطفا اگر سوالی نامرتبط با این مطلب دارید، از تب «پرسیدن سوال» استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا اگر سوالی خارج از موضوع این مطلب دارید آن را در فروم مطرح کنید.

<