آموزش ساخت بازی دو بعدی حرکت با کلیک در گیم میکر

این مطلب از سایت قدیمی منتقل شده و ممکن است اشکالات زیادی دشته باشد. لطفا در صورت مشاهده ی هر گونه ایراد، گزارش دهید

در این آموزش از گیم میکر نحوه ی ساخت بازی حرکت با کلیک رو یاد میگیرید. یعنی با کلیک در مکان مورد نظرتون آبجکت به اونجا حرکت می کنه و همونجا بایسته. بتونه شلیک کنه و…این آموزش می تونه آموزشی برای ساخت بازی های پیشرفته تر براتون باشه.birds-game-illustration-photo-ui-ramotion_1x

1

  1. اسپرایتی بهتره برای کاراکترتون انتخاب کنید که بتونه تو حالت 360 درجه بچرخه و این طوری کار زیبا تر از آب در میاد. مثل شکل های بالا می تونید از زاویه های مختلف اسپرایت طراحی کنید. می تونید نرم افزار اسپرایت میکر رو از اینترنت دانلود کنین و به راحتی اسپرایت های خوب و حرفه ای رو بسازین. توجه داشته باشین که x و y ای که در بخش اسپرایت می بینید رو تغییر بدین(در صورتی که موقع شلیک، تیر درست از کاراکتر خارج نشد یکی از مشکل ها می تونه همین باشه. یعنی طبیعی کاری انجام نشه). یه نکته اینه که وقتی دکمه ی ذخیره رو بزنید فرمت فایل ذخیره شد مخصوص گیم میکر خواهد بود.

2

2. این هم اسپرایتی برای نشانه ی کلیک کردن ما در بازی. مشاهده می کنین که اسپرایت رنگی درست کردیم که خودش بزرگ و کوچیک و سبز و قرمز در میاد. اگه می خواید از اینجور اسپرایت ها بسازین حتما نرم افزار اسپرایت میکر رو دانلود کنید.3

3. این هم از اسپرایت گلوله.

4

4. به آبجکت اصلی یعنی کاراکترتون که برای به اسم me هستش، ابتدا یک Step Event بدید و کد زیر رو بهش بدید. به جای عدد 5 می تونید سرعت آبجکت رو مشخص کنید. توجه داشته باشین کلمه ی point اسم آبجکتی است که ما ساختیم و جلو تر باهاش سر و کار داریم. دقت داشته باشین که اسم آبجکت ها با کد ها کاملا تطابق داشته باشه تا بازی تون دچار مشکل نشه.

if instance_exists(point) //checks to see ifit needs to move
{
mp_potential_step_object(point.x,point.y,5,me) // move toward point at speed 5
}

image_single=direction/10

55. طبق عکس بالا یه event از ماوس که می خواین رو بهش بدین. ما اینجا global right pressed رو دادیم و شما هم می تونید همین رو بدین و بعدش این اکشن رو بهش بدین. اکشن Create Instance. آبجکت bullet رو گذاشتیم که جلوتر با این آبجکت سر و کار داریم. x , y هم برای تغییر مکان ایجاد شدن آبجکت گلوله نسبت به آبجکت me هست. گزینه ی Relative رو هم بزنید.

6

6. آبجکت systm ساختیم و global left pressed رو زدیم و اکشن Create Instance رو دادیم با مشخصات بالا.

7

7. آبجکت point ایجاد کردیم. و کاری کنید که آبجکت point در اثر برخورد با آبجکت me حذف بشه.

8

8. در آبجکت bullet ، یک Create Event میدیم با اکشن Move Towards. مشخصات بالا رو به خصوص x,y رو درست وارد کنید.

9

9. اینم از room. حواستون باشه که همه ی آبجکت ها رو وارد روم کنید 🙂

آموزش ساخت بازی دو بعدی حرکت با کلیک در گیم میکر

کامنت ها

لطفا اگر سوالی نامرتبط با این مطلب دارید، از تب «پرسیدن سوال» استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا اگر سوالی خارج از موضوع این مطلب دارید آن را در فروم مطرح کنید.

<