آموزش ساخت آبجکت دشمن مسلح در گيم ميکر

در اين آموزش از سايت اي تاتس قصد داريم روش ساخت دشمن که با شليک کردنشون مي خوان ما رو نابود کنند رو آموزش بديم.
اين آموزش در بسياري از بازي ها کاربردي و مهم است.
اين سورسي از گيم ميکر مي باشد که از سايتي گرفته شده و ما در اينجا به آموزش ساخت آن مي پردازيم.
در اين سورس از گيم ميکر زياد با کدنويسي سر و کار نداريم و بيشتر از اکشن هاي خود گيم ميکر استفاده مي کنيم.
يادتون باشه که حتما به سايت يويوگيمز که سايت رسمي گيم ميکر هست هم سري بزنيد چون سرشار از آموزش و سورس و بازي و خيلي چيزاي کاربردي و به درد بخور ديگه هست.
اگه آموزشي هست که نياز داريد، در قسمت نظرات اعلام کنيد تا قرار داده بشه.jump_jet_1x

1

  1. آبجکت اصلي تون رو ايجاد کنيد. براي مثال ما در اينجا يک هواپيما داريم با يه اسم مشخص که يادتون باشه اگه مي خواين راحت تر از آموزش استفاده کنيد، اسم آبجکت هاتون رو مثل همين عکس ها قرار بديد.
    اکشن هاي حرکت رو براي اين آبجکت مي تونين فعال کنيد. به هر روشي که دوست دارين. در آموزش هاي قبل با استفاده از کد و هم با اکشن آموزش داده شد.
    سعي کنيد که کدنويسي در گيم ميکر رو از همين قسمت هاي ساده تر شروع کنيد چون با کدنويسي مي تونيد بازي هاي با کيفيت تري بسازيد.
    اگه کد ها رو با قلم و کاغذ بنويسيد و تمرين کنيد خيلي راحت مي تونيد ياد بگيريد.
    براي مثال براي ايجاد حرکت اين کد ها رو مي تونيم به کار ببريم:

left keyboard Event:
x-=4
up keyboard Event:
y-=4
right keyboard Event:
x+=4
down keyboard Event:
y+=4
براي آموزش حرکت آبجکت به صورت مبتدي اينجا را کليک کنيد.2

2. آبجکت دشمن رو ايجاد کنيد و Create Event بديد با اکشن Set Variable.
در اين اکشن مشخصات بالا رو بديد.
بزودي آموزشي آشنايي با اکشن هاي گيم ميکر قرار ميديم تا سوالات شما نسبت به اين اکشن ها پاسخ داده باشه.
در ضمن سعي نکنيد که فقط با آموزش هاي موجود در سايت ها خودتون رو قوي کنيد براي ساخت بازي.
حتما بايد خودتون دست به کار بشيد تا ياد بگيريد.
3

3. در همين آبجکت دشمن يک Alarm Event بهش بديد و دوباره اکشن Set Variable رو با مشخصات بالا بديد.
Alarm Event يک اونت هست که کارش تنظيم زمان هست.
4

4. Step Event ايجاد کنيد و بهش اکشن Test Expression رو بديد با عبارت زير:
distance_to_object(obj_player) <450
اين اکشن يک جور شرط هست که اگر فاصله ي دشمن با هواپيما کمتر از 450 شد اين اتفاقات بيافته.
به جاي obj_player اسم آبجکتي مثل هواپيما قرار ميگيره.
5

5. در همين Step Event اکشن Test Variable رو با مشخصات بالا بديد6

6. در همين Step Event يک Start Block ايجاد کنيد.
اين اکشن براي شروع يک اتفاق است که درون اون تعدادي اکشن ها رو قرار ميديم.
7

7. همانند شکل بالا بعد از Start Block يک Create Instance ايجاد مي کنيم با مشخصات بالا. گزينه ي Relative رو هم بزنيد.8

8. اکشن Set Variable رو با مشخصات بالا ميديم.99. يه Set Alarm با مشخصات بالا ميديم.10

10. حالا End Block رو ميديم تا اين اکشن ها مجموعا در يک block قرار بگيرند.11

11. حالا اکشن هاي else و Exite رو هم مانند شکل بالا که شکل نهايي اين آبجکت هست بديد.12

12. مي رسيم به آبجکت گلوله که بايد Create Event ايجاد کنيم و اکشن Move Towards رو ميديم. توجه داشته باشين که کنار اسم آبجکت ها همانند شکل بالا x,y رو هم قرار بدين. سرعت رو هم مي تونيد مشخص کنيد.

13

13. در اثر برخورد گلوله با هواپيما اگه خواستين گلوگه ي برخورد شده و هواپيما حذف بشن مثل شکل بالا عمل کنيد.1414. اين هم از روم که آبجکت ها رو قرار داديم.
آموزش کار با room و ايجاد روم هاي بزرگ و حرکت دوربين رو در آينده آموزش خواهيم داد.
1515. شکل نهايي بازي. گلوله ها به صورت خودکار به طرف هواپيما ميرن و مي تونيد براي بازي تون صدا، دود و… رو ايجاد کنيد که به راحتي قابل انجام است. اين آموزش پايه اي هست براي يک بازي قوي تر.

براي آموزش هايي که در ارتباط با نرم افزار گيم ميکر نياز داريد در قسمت نظرات اعلام کنيد.

آموزش ساخت آبجکت دشمن مسلح در گيم ميکر

کامنت ها

لطفا اگر سوالی نامرتبط با این مطلب دارید، از تب «پرسیدن سوال» استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا اگر سوالی خارج از موضوع این مطلب دارید آن را در فروم مطرح کنید.

<